Ce stil de Yoga mi se potrivește?

Yoga reprezintă un sistem spiritual originar din India, o cale de autocunoaștere și de evoluție, un mod de viață cu impact atât asupra corpului fizic cât și asupra corpurilor subtile, având ca scop refacerea conexiunii cu sufletul, cu sinele nostru divin.

În  Occident, Yoga a devenit celebră datorită exercițiilor fizice numite asane care sunt reunite în sistemul yoghin sub denumirea de Hatha Yoga. Așadar, Hatha Yoga reprezintă componenta fizică a căii yoghine prin care se urmărește stăpânirea cât mai perfectă a corpului, redobândirea sau menținerea sănătății, controlul energiilor vitale și echilibrarea polarităților ființei umane – energia solară yang cu energia lunară yin.

Indiferent dacă obiectivul tău este să devii mai flexibil, să-ți detoxifici corpul prin mișcare sau să-ți calmezi mintea și să-ți mărești puterea de concentrare, Yoga te poate ajuta să ți-l îndeplinești. În acest moment, există o multitudine de clase de Yoga în programul tuturor cluburilor sportive și, deși există similitudini între toate formele de Yoga practicate, cunoașterea nuanțelor care diferențiază diversele clase de Yoga te poate ajuta să alegi practica de Yoga care să îți aducă cele mai multe beneficii. Orice oră de Yoga vei alege va include o parte de posturi fizice (asane), tehnici de respirație specifice, focus pe conștientizarea corpului, respirație conștientă și relaxare. Însa alegerea orei de Yoga care să ti se potrivească, poate fi o adevarată provocare zilele acestea: cum poți face diferența între Bikram și Ashtanga Yoga? Sau între Hot Yoga și Iyengar Yoga?

stiluri_yoga

 

Hatha Yoga

Hatha Yoga e un termen generic care se referă la orice clasă de Yoga în care se predau asane. Toate tipurile de ore de Yoga predate in occident poartă denumirea generală de Hatha Yoga, pentru că așa cum subliniam mai sus, Hatha este ramura Yoga care se ocupă de corpul fizic. Când o clasă de Yoga este promovată sub denumirea de Hatha Yoga, Yin Yoga, Healing Yoga,  Slow Yoga, Wellness Yoga înseamnă că vei primi o introducere blândă la posturile de bază din Yoga.

Probabil ca nu vei transpira la o oră de Hatha Yoga, dar cu siguranță la sfârșitul orei vei simți că ai crescut în înălțime, că ai corpul mai ușor și că ești mai relaxat.

 

Vinyasa Yoga

Vinyasa înseamnă în sanskrită “curgere” și orele de Vinyasa Yoga sunt recunoscute pentru stilul lor fluid, în care mișcările curg una după cealaltă. Instructorii de Vinyasa fac tranziția foarte elegant de la o asana la alta și folosesc întotdeauna muzica pentru a relaxa atmosfera. Intensitatea practicii se apropie ca nivel de Ashtanga Yoga, însă orele de Vinyasa Yoga nu sunt niciodată la fel.

Dacă urăști rutina și iubești să-ți testezi limitele fizice, Vinyasa e stilul de yoga care ți se potrivește.

 

Ashtanga Yoga

Ashtanga Yoga are la bază învățături străvechi de Yoga, fiind popularizată de Pattabhi Jois în anii ’70 și având drept obiectiv tonifierea și detoxifierea corpului, disciplinând mintea și ajutând la creșterea puterii de concentrare. Ashtanga se diferențiază de Vinyasa prin faptul că lucrează cu o serie de posturi care se repetă în aceeași ordine. Spre deosebire de alte forme de Hatha Yoga unde poți rămâne într-o postură peste o oră, în Ashtanga Vinyasa nici o postură nu durează mai mult de un minut, accentul fiind pus pe sincronizarea mișcărilor cu respirația. Fiecare mișcare a corpului este executată pe inspirație sau pe expirație, ceea ce duce la încălzirea sângelui din corp, care se curăță și se subțiază, îmbunătațindu-se astfel circulația și ducând la calmarea durerilor de articulații și la îndepărtarea toxinelor din organele interne. Toate aceste toxine sunt apoi eliminate din corp prin transpirația generată de încălzirea generalaă a corpului. Odată cu curățarea corpului fizic, se produce și curățarea în plan subtil a meridianelor energetice, a corpului emoțional și mental.

Orele de Ashtanga sunt recomandate celor care pe lângă beneficiile fizice, urmăresc și dimensiunea spirituală Yoga, precum si celor a căror flexibilitate și formă fizică le permite executarea succesivă a asanele într-un ritm susținut.

Bikram sau Hot/Power Yoga

În urmă cu aproximativ 30 de ani, Bikram Choudhury a înființat o scoală de Yoga în care orele se țineau în camere în care temperatura era foarte ridicată. La orele de Bikram Yoga vei transpira cum nu ai mai făcut-o niciodată până acum, în timp ce execuți o serie de 26 de posturi. La fel ca în Ashtanga Yoga, în Bikram Yoga ordinea asanelor va fi aceeași la fiecare oră, deosebirea constă în tipul de asane care se predau. Bikram Yoga este un stil controversat, fondatorul ei – Bikram Choudhury - înregistrând Bikram ca marcă proprie și obligând pe oricine predă acest stil de Yoga să îi plătească o anumită taxă și să respecte niște condiții foarte stricte. Din acest motiv, majoritatea instructorilor care aleg să predea Bikram schimbă ușor succesiunea asanelor, denumirea sub care apar aceste ore fiind de Hot Yoga sau Power Yoga.

Cei care iubesc antrenamentele intense de fitness vor fi foarte entuziasmati de acest stil de Yoga.

 

Iyengar Yoga

Iyengar Yoga a fost dezvoltată și facută cunoscută de B.K.S. Iyengar, fiind un stil extrem de meticulous de yoga, focusul fiind pe găsirea poziției corecte de aliniere a corpului în asane. Pentru a ajuta fiecare cursant să găsească această poziție corectă, la orele de Iyengar sunt oferite o serie de elemente ajutătoare – pături, cordoane, scaune, cărămizi și sfori, toate fac parte din recuzita obișnuită a unei ore de Iyengar. Ritmul nu este intens, dar vei fi surprins să descoperi că este destul de dificil să rămâi nemișcat atât pentru corp, cât și pentru minte.

Iyengar Yoga este ideală pentru persoanele cu o suferință fizică sau o afecțiune cronică, care au nevoie de asistență și ajutor pentru a intra în posturi.

Comments are closed.