Ujjayi Pranayama – respirația victorioasă

Una din convingerile yoghinilor este că totul e energie (prana). Respirația este cea care leagă universul fizic de cel energetic, iar folosirea tehnicilor de respirație denumite în sanskrită pranayama, ne ajută să accesăm sursa de energie inepuizabilă a universului.

Tehnica de respirație folosită în Ashtanga Yoga se numește Ujjayi Pranayama. Ujjayi înseamnă “victorioasă”, deci traducerea Ujjayi Pranayama este respirația victorioasă.

Pentru a învața respirația Ujjayi trebuie urmați câțiva pași simpli:

  • Stați cu coloana dreaptă – jos sau în picioare – și cu ochii închiși. Inspirați pe nas și expirați pe gură. Când expirați pe gură, scoateți sunetul “HHHHaaaa”;
  • Apoi, începeți să inspirați și să expirați doar pe nas, încercând să scoateți același sunet “hhhhaaa” doar că îl veți scoate cu gura închisă de data aceasta. Poziția gâtului rămâne neschimbată și naturală, aveți grijă ca sunetul să pornească din gât și nu din nas;
  • Sunetul, care se aude ca un murmur sau ca valurile oceanului care se rostogolesc pe țărm, se produce atât pe inspirație cât și pe expirație;
  • Începeți să egalizați inspirația cu expirația; în primă fază veți observa că expirația este mai lungă decât inspirația și pentru a le echilibra, trebuie să inspirați mai lung și mai profund;
  • Simțiți-vă bătăile inimii – inspirați timp de 3 sau 5 bătăi și expirați în aceeași perioadă de 3 – 5 bătăi ale inimii;
  • Ridicați mâinile pe inspirație și coborâți mâinile pe expirație, în acest fel obișnuiți corpul să-și sincronizeze mișcările cu respirația.

Aceasta este tehnica de respirație numită Ujjayii și veți avea nevoie de practică pentru a o folosi în mod corect în timpul executării asanelor. Deși mușchii sunt cei care poartă yoghinul prin aer, respirația este cea care furnizează mușchilor energia necesară mișcării.

Ujjayi pranayama este cea care furnizează forța fizică necesară executării asanelor. Așa cum valurile sunt cele care formează plaja, tot așa respirația este cea care formează practica Ashtanga Yoga, respirația fiind cea care direcționează și sprijină fiecare mișcare.

 

Photo Credits cristimirica.ro

 

Comments are closed.