Terapia numită Yoga

De-a lungul timpului am întâlnit oameni care vroiau sa se apuce de yoga, dar tot amânau pe motiv ca nu se considerau în formă optimă pentru asta sau oameni care renunțau la practica yoga, fie datorită unei stari mentale sau emoționale de moment, fie datorită unei probleme fizice proaspăt apărute. În topul acestor motive sunt câteva din cele enumerate mai jos:

  • Sunt prea nervos sa fac yoga;
  • Mă simt apatic, epuizat;
  • Sunt prea gras/ă;
  • Nu sunt suficient de flexibil/ă;
  • Mă doare umărul, genunchiul, spatele, etc.

Introdusă în orarul sălilor de sport, cu intructori de yoga care se înmulțesc peste noapte, având un awareness din ce în ce mai mare, yoga este în continuare prost înțeleasă de occidentali, fiind privită ca o formă de sport în genul orelor de pilates, zumba sau aerobic.

Yoga nu este o altă clasă de sport. Yoga a fost, este și va rămâne o formă de terapie a corpului și a minții. Unul din profesorii foarte dragi mie, Manju Jois, povestea cum indienii practicau yoga strict în scop terapeutic. Principalele beneficii care atrag în vest oamenii în practica yoga - creșterea flexibilității, tonifierea corpului, creșterea puterii de concentrare și eliminarea stress-ului – reprezentau doar efecte secundare pentru indieni.

Haideți să privim corpul nostru ca fiind un vas de depozitare a energiei. Orice boală a corpului fizic este ca și cum vasul nostru este crăpat sau spart în diverse locuri, ajungând astfel să pierdem energie în mod constant. O pierdere constantă a energiei uzează corpul și celulele, acestea nu-și mai pot îndeplini funcțiile și apar bolile grave, cum ar fi cancerul. Unul din principalele roluri ale practicii yoga este cârpirea acestui vas – corpul fizic – astfel încât pierderile energetice să fie stopate și corpul să poată demara procesul de regenerare a celulelor, de vindecare a țesuturilor și a organelor. În timp, după ani de practică yoga, vasul nostru se umple cu energie și începe procesul de reîntinerire a celulelor și a corpului.

Există o diversitate de probleme cu care se confruntă corpul uman – de la îmbătrânire, la lipsa flexibilității, reumatism, ADHD, probleme la coloană, genunchi, umeri, încheieturi, diverse boli ale organelor interne, etc. Din acest motiv, pentru a oferi o practică adecvată fiecarui om care prezintă una din problemele de mai sus, s-au dezvoltat o diversitate de stiluri de hatha yoga – hot yoga, iyengar yoga, yoga recuperativă, ying yoga, ashtanga yoga, bikram yoga, etc.

În concluzie, lucrurile ar trebui să se întample fix invers – adică oamenii să devină mult mai motivați să participe la o clasă de yoga tocmai în momentul în care apare o problemă, nu doar când se simt în formă optimă.

Comments are closed.